cookies & social media

Sa fii sau sa nu fii in social media?

Stiti voi atunci cand ai un copil mic prin preajma si un timp indelungat e liniste deplina, inseamna ca ceva se intampla, ceva rau ? Acelasi lucru as putea sa spun ca este valabil si pentru branduri in social media. Am observat ca odata cu nebunia de a fi prezent in social media, cat mai multe branduri doresc sa aiba X mii de nr . de fani. Este de ajuns ? Eu zic, clar nu !

Ca sa ajungi la un nr. de X mii de fani e relativ simplu : iti faci ad-uri pe platformele respective si intr-o perioada cat de cat scurta ai adunat nr de fani pe care ti i-ai dorit.
Acum o saptamana si ceva ( daca nu doua) cei de la Facebook au anuntat un nou insight util pentru branduri (fan pages) : x people are talking about this. Practic cati din fanii tai vorbesc despre tine. Mie una mi s-a parut o idee foarte buna, pentru ca astfel tu poti sa vezi ce awareness s-a creat in jurul brandului tau si cum interactioneaza lumea cu tine in mediul online.
Acum inainte sa-ti faci fan page, ca si brand, trebuie sa te intrebi daca esti dispus si pregatit sa mergi intr-o cursa continua care nu se limiteaza doar la nr. de fani. Edorsement-ul si awareness-ul consta in cati dintre fanii respectivi interactioneaza cu tine, vorbesc despre tine. Din pacate sau din fericire, nu exista o reteta a succesului sau o strategie punctuala despre ce sa comunici in social media. Poti sa mergi in directii diferite, sa comunici amuzant sau corporate. Important este ca fanii aceia sa-ti dea un feedback, sa nu te simti ca un om ratacind prin desert.
De asemenea sunt diferite branduri care comunica o perioada de timp si apoi lasa totul balta, ba mai mult in perioada aceea organizeaza concursuri, fac tot felul de strategii si pe urma liniste si pace.
Ca in exemplu urmator ( am sters unde se mentiona brandul, pentru ca n-am vrut sa-i fac publicitate):

Aici mi se pare o problema foarte grava. Daca nu esti capabil sa-ti asumi responsabilitatea de a fi prezent in social media, atunci e mai bine sa alegi alt canal de comunicare care se potriveste mai bine brandului tau si strategiei tale. Nu e musai ca toate brandurile sa apara in social media.
Ca in orice campanie inainte de a porni la drum si in social media fa-ti un plan de bataie pe minim 3 luni si in principal ce comunici fanilor tai pentru a-i starni comunicarea dintre ei si tine.

3 comentarii

  1. Sabina,

    S-a scris atata despre asta si in atatea locuri. Nu stiu ce sa mai facem ca sa inteleaga si clientii ce ai spus tu aici. Stiu pagina de unde e printscreen si acolo problema e ca nu le-au mai trimis nici premiile dupa ce au facut concursul si au abandonat pagina…. Sunt foarte multe probleme in acest domeniu si nu crez ca se vor rezolva prea curand …

    • diana,

      Pentru ca au impresia ca daca e online e ok sa faci asa. Nimeni nu-si asuma ceea ce scriu sau fac in mediul online. Eu sunt curioasa la acest brand cum s-a reflectat in mediul offline ceea ce s-a intamplat pe Facebook. Oare le-au scazut vanzariile?

  2. Sabina,

    Nu cred. Stii de ce? Pentru ca fanii pe care ii are nu sunt si cumparatori. Sunt cei care au dat like pentru un premiu. Si atunci ei plecand, pleaca like-ul nu si cumparatorul adevarat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>