cookies & social media

Prin fabrica Danone

Fix acum o săptămână, pe vremea asta, eram în fabrică la Danone cu încă 20 de bloggeri îmbrăcați cu toții ca niște cosmonauți, explorând fiecare colțișor al fabricii pentru a descoperi iaurtul Danone, dincolo de raftul din supermakete.  Cu toții ne-am simțit ca la How it’s made, în special la linia de ambalare.

Mulți dintre cei cu care am fost au scris în ziua respectivă despre eveniment sau a doua zi. Eu, din motive întemeiate n-am apucat pănă astăzi, dar consider că este mai bine așa. Practic, ceea ce vă povestesc eu acum, „ce-am văzut eu la fabrica Danone”, este ceea ce o să povestesc și peste 10 ani nepoților/copiilor , pentru că sunt amintirile care o să-mi rămână, fără a apela la notițe.

Să faci iaurt nu e rocket science, după cum bine știm,  mai ales pentru că și bunicii noștri îl fac și l-au făcut fără a avea la dispoziție aparatură hi-tech. Însă Danone face mai mult decât un simplu iaurt, creează o istorie și o experiență între consumator, brand și oamenii din spatele paharului de iaurt. Spun asta fiindcă Danone produce 1 milion 426 mii de pahare de iaurt pe zi, iar dacă iaurtul nu ar fi bun, cam tot atăția oamenii s-ar îmbolnăvi.

Danone a fost înfințat în 1919 de către Isaac Carasso, un negustor grec, care inițial făcea comerț cu tot soiul de alimente. Abia în 1929 îl trimite pe fisu, Daniel, în Franța să deschidă primul laborator pentru a realiza iaurt. Numele Danone vine de la Daniel, tatăl acestuia spunându-i când era mic, Danon ( micul Daniel).

Știți voi oamenii aiă care zic o vorbă: „ Ce prostie au mai scos aștia?” atunci când se referă la un produs nou lansat pe piață, fie el și un iaurt cu fructe? Danone a lansat primul iaurt cu fructe în 1937, iar la 30 de ani distanță prima brănzică proaspătă cu fructe. Ce să faci, era mai greu atunci cu studiile de piață, doleanțele consumatorilor, și dura mai mult pănă se producea cererea și oferta.  A urmat în 1970 lansarea Danette (desertul ală cu ciocolată), iar în 1987 Activia – ca să nu ne mai văităm noi muierile că suntem balonate, aparent exista problema asta și pe atunci.

Danone nu înseamnă doar iaurt, Danone înseamnă 4 divizii diferite canalizate pe sănătate: divizia medicală pentru oameni bolnavi, divizia baby (Milupa), divizia lactate și divizia apă minerală ( Evian).

Danone România înseamnă 600 de angajați, 69 de ferme partenere, 16 puncte de lucru în toată țara, 10 mii de clienții și o singură fabrică.

Vă las și pe voi să vă faceți o părere despre ce înseamnă fabrica Danone România prin video-ul făcut de Răzvan și vă invit să citiți ce au scris și ceilalți: Ruxa, Oana,Tudor, Oltea, Hoinaru, Denisuca și Alexandra.

One thought on “Prin fabrica Danone

  1. Pingback: Eu nu cred în reclama lor | Mâzgălica

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>