cookies & social media

Marketing b2b – este despre emoții

“În realitate, marketing business to business este despre gestionarea emoțiilor. Dacă reușim să angrenăm partenerii emoțional, atunci o să avem alături noi promoteri!”, a spus Aneta Bogdan ( Brandient) astăzi la a doua ediție a conferinței Marketing B2B, organizată de Evensys.  Cumva aceasta frază a fost headine-ul prezentărilor de astăzi, iar toți speakerii au făcut referire la acest lucru. Astfel mai jos o să punctez câteva lucruri din cele discutate astăzi în cadrul conferinței.

În marketing-ul b2b trebuie să oferim oamenilor povești care fac produsul interesant. Într-o companie, 2 din 3 angajați sunt mândri de companie, dar doar 19% dintre ei împărtășesc povești despre companie. Îndemnul lui Stefan Kolle (FutureLab)  este ca angajații să fie sociabili și fericiți. Adevărul este că angajaților le este ,,teamă,, să vorbească despre compania în care lucrează.

Stefanos Karagos (Xplain) pe care l-am văzut și la Digital Marketing Forum și la AllThingsFacebook, s-a axat pe faptul că social media este b2b. Pracitc, acesta a explicat cum marketerii au dificultăți să definească strategiile social media și măsurătorile. Practic, content relevant aduce valoare conversațiilor, poziționând brandul ca unul important. Stefanos, a pus foarte mare accent pe ascultare – Ascultă înainte să vorbești, nu transforma în spam! 

După Stefanos, a urmat Laura Barbu (Vodafone), care a prezentat un studiu de caz interesant despre campania Manager S.R.L și ce anume a implicat mutarea acesteia de pe TV în online, mai exact în social media. Practic, a avut de câștigat printr-o interactivitate mai mare cu userii, virabilitate, promovare prin sharing (având rată de memorabilitate de 95% – aici chiar e wow). Totuși vorbim de Vodafone, nu se aștepta nimeni la mai puțin :) . Sfatul acesteia a fost: Un mix de marketing este întodeaua cea mai bună soluție. E important să vii cu ceva nou, implementarea acesteia este importantă, dar viralitatea este cheia succesului. 

O problemă des întălnită este cea a livrabilității, pentru că aparent peste tot există problema: întocmeala de acasă, nu se potrivește cu cea din tărg.  Lucru pe care l-a punctat și Lorand Balint (Plotypus Grup) – Livrează ceea ce promiți! 

Mie îmi plac tare mult studiile celor de la GFK, iar Traian Năstase  a prezentat un studiu de caz făcut pe 400 de respondenți despre schimbările de comportament ale cumpărătorilor în ultima perioadă. Odată cu social media, produsul trebuie să fie și mai bine mediatizat pe această cale pentru a ajunge la cumpărător, deoarece social media este o importantă parte din comportamentului majoritar al targetului tău.

Gabriel Nedelea (MetroMind) a punctat un lucru esențial pentru cine nu a înțeles social media până la ora actuală – Facebook nu e gratis! Pagina de brand e gratis, pentru restul ai nevoie de buget! 

Conferința s-a încheiat cu Adrian Stănescu (ThinkDigital) care s-a axat pe leed-uri. Acesta a precizat că în b2b, cei care au puțin peste 1.000 de fani pe Facebook au poate de 6 ori mai multe lead-ui decât restul. Blogging-ul, este de asemenea o uneltă importanță pentru ați genera lead-uri.

Pentru încheiere vă pot spune așa: ,,Oamenii sunt parte din B2B,, – Aneta Bogdan (Bradient)

Mulțumesc Cristi pentru invitație și să ne vedem cu bine la WOW :) .

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>