cookies & social media

Digital Marketing Forum 2012

Ieri am fost la Digital Marketing Forum 2012, conferința anuală despre noile tendințe în marketing și comunicare. Practic a fost un maraton de know-how, susţinut de speakeri internaționali și locali. Conferințele au avut  loc ieri la Athenee Palace Hilton, iar astăzi au loc workshop-urile.

În cadrul acestei ediții s-a vorbit foarte mult despre ROI-ul în social media,  rata de conversie și despre blogging, ca o parte integrată în campaniile digitale din România. De asemenea, aproape fiecare speaker a adus în discuție Pinterest, ca o viitoare posibilă uneltă în campaniile ce vor urma.

Mi-a plăcut foarte mult prezentarea lui Kelly Galvea (Mercury360) pentru că a pus punctul pe I. Aceasta spunea că nu poți măsura ROI-ul unui follower pe Twitter sau al unui fan pe Facebook, în schimb poți vedea rata de conversie. Alte idei prezentate de ea :

- Social Media nu are limite

- Social Media este un punct de început, nu un punct unde să ne oprim în campanii

-  Marketers văd Social Media ca o destinație și nu un vehicul.

După Kelly Galvea a urmat Robert Pefanis (ThinkDigital) care a venit cu câteva îndemnuri pentru branduri și persoanele care activează în Social Media și anume:

-  Creativitatea contează

- Fii un hippie – gândește out-of-the-box, fii open minded și încearcă să furi din celelalte medii.

-  Fii antreprenor – riscă în deciziile pe care le ei

- Rămâi înfometat.

După pauza de masă au urmat 3 sesiuni/workshop-uri care s-au desfăsurat simultat. Eu am mers la idei pentru promovarea în social media, unde Stefanos Karagos (Xplain) a spus că social media marketing este o relație de lungă durată cu consumatorii. Consumatorii nu sunt în social media pentru ca noi să-i bombardăm cu brandul nostru. Aceștia consideră că 80% dintre noi suntem spammeri.

 

Awareness-ul nu generează vănzări. De aceea trebuie creat inters și dorință. Dacă nu, ei nu vor sugera niciodată produsul prietenilor lor, cu atât mai mult nu-l vor cumpăra. Dorința vine de la emoțiile noastre. Emoțiile ne fac să înaintăm în relația noastră cu brandurile. Brandurile trebuie să creeze experiențe în momentul în care se activează în social media, nu să transforme comunicarea tradițională în digitală.

În a doua parte s-a discutat despre oportunitățile de marketing prin blogging. Printre invitați s-a aflat și Ștefan Stroe, care a vorbit despre Online Brand Ambassadors și despre ce înseamnă să fii un bun ambasador de brand în mediul online din punctul lui de vedere. A urmat Cătălin Tenita (Tree) care a vorbit despre Zelist și Andrei Roșca (Spada), care a prezentat culisele unei campanii, de la brief la implementare.

Digital Marketing Forum este un eveniment organizat de către Evensys. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>